Polityka prywatności
Drogi Pacjencie!
Poniżej znajdziesz informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych oraz udzielonymi nam zgodami marketingowymi.
Administrator Danych Osobowych
Jeżeli jesteś naszym pacjentem, a przy tym wyraziłeś nam zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej bądź na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych, to administratorem Twoich danych jest Centrum Multi-Medica sp. z o.o., ul. Poniatowskiego 97, 05-220 Zielonka.
Jaka jest nasza rola w kontekście przetwarzania danych osobowych?
Centrum Multi-Medica sp. z o.o. jako podmiot wykonujący działalność leczniczą, świadczący usługi z zakresu opieki medycznej, ma samodzielną podstawę do przetwarzania danych osobowych pacjentów, w celu realizacji obowiązków ustawowych, które wynikają z ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 160 z późn. zm.) oraz ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
Twoje dane osobowe
Dane osobowe to wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak stanowi warunek ustawowy w zakresie świadczenia usług medycznych, jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych.
Dane niezbędne do udzielania świadczeń medycznych to: imię, nazwisko, płeć, data urodzenia, adres zamieszkania, nr PESEL jeśli została nadany, w przypadku noworodka nr PESEL matki, w przypadku osób, które nie posiadają nadanego numeru PESEL, numer dokumentu tożsamości, w przypadku osoby małoletniej, ubezwłasnowolnionej lub niezdolnej do świadomego wyrażania zgody ? dane przedstawiciela ustawowego. (Dz.U. 2015 poz. 2069).
Niepodanie danych niezbędnych może skutkować odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego.
Zgodnie z RODO, jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, nie jest wymagane uzyskanie zgody pacjenta.
Skąd bierzemy Twoje dane?
Najczęściej dane osobowe podajesz nam sam.
? Jeżeli korzystasz z naszych usług w ramach abonamentu medycznego, to Twoje dane są udostępniane przez TU lub inną firmę, w której zakupiłeś abonament.
? Jeżeli korzystasz z naszych usług w ramach umowy z zakresu medycyny pracy, to Twoje dane udostępnia nam Twój pracodawca, na podstawie zawartej umowy o współpracy.
Twoje dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:
- Ustalenie Twojej tożsamości przed udzieleniem świadczenia, weryfikację danych podczas umawiania wizyty na odległość (np. przez infolinię, telefon), na stanowiskach recepcyjnych czy w gabinecie lekarskim. (Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 25 pkt 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MZ).
- Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązany do prowadzenia i przechowywania Twojej dokumentacji medycznej. (Art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia MZ).
- Zbieramy i archiwizujemy Twoje oświadczenia, upoważnienia innych osób do dostępu do Twojej dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie Twojego zdrowia. (Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia MZ).
- Kontaktujemy się z Tobą telefonicznie bądź mailowo w celu potwierdzenia/odwołania/ przestawienia umówionej wizyty, aby przypomnieć Ci o tej wizycie, aby poinformować Cię o tym jak przygotować się do zabiegu/badania. (Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka około obsługowa nad pacjentem).
- Możemy kierować do Ciebie komunikację marketingową dotyczącą naszej działalności taką jak oferty, informacje o towarach, usługach, promocjach, wydarzeniach przez nas organizowanych czy artykuły o tematyce prozdrowotnej. W zależności od Twojej decyzji, możemy wykorzystywać do tego Twój adres e-mail lub/oraz numer telefonu. (Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 172 PrTel w zw. z art. 10 ust. 2).
- Jako przedsiębiorca prowadzimy także księgi rachunkowe, mamy obowiązki podatkowe ? wystawiamy rachunki/faktury za wykonane przez nas usługi, na których znajdują się Twoje dane. (Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości).
- Rozpatrujemy reklamacje i dochodzimy roszczeń. (Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO).
- Zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia (monitoring wizyjny kliniki).
- Kontakt w związku z pytaniem/ zgłoszeniem złożonym za pośrednictwem formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych.
Twoje dane osobowe będziemy przekazywać:
- innym podmiotom leczniczym, współpracującym z nami, w celu zapewnienia ciągłości leczenia;
- pracownikom i współpracownikom Centrum Multi-Medica sp. z o.o., posiadającym nasze upoważnienia;
- dostawcom usług zaopatrujących nas w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielanie świadczeń zdrowotnych;
- podmiotom i osobom fizycznym upoważnionym przez Ciebie;
- dostawcom usług prawnych i doradczych;
- zleceniodawcy, z którymi zawarliśmy umowy na świadczenie usług medycznych.
Twoje prawa to:
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo wycofania zgody,
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych, tylko w sytuacji jeśli nie będziemy zobligowani przepisami prawa do ich przetwarzania,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
- prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych.
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Centrum Multi-Medica sp. z .o.o. możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@multi-medica.org, przez formularz kontaktowy na stronie https://multi-medica.org lub drogą pocztową: Centrum Multi-Medica sp. z o.o., ul. Poniatowskiego 97, 05-220 Zielonka.
Centrum Multi-Medica sp. z o.o. stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by Twoje dane osobowe były bezpieczne, w tym zabezpiecza je przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem.
Centrum Multi-Medica sp. z .o.o. zastrzega sobie prawo do zmian w treści polityki prywatności w sytuacji zmian w przepisach prawa polskiego lub wdrażania nowych rozwiązaniach technologiczno-informatycznych.
Polityka ciasteczek
- Serwis zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.
- Pliki (cookies) są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Przede wszystkim zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój unikalny numer, czas przechowywania na urządzeniu końcowym.
- Operator serwisu Centrum Multi-Medica sp. z o.o., ul. Poniatowskiego 97, 05-220 Zielonka jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym swojego użytkownika pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.
- Operator serwisu wykorzystuje pliki (cookies) w celu:
- przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań użytkowników, analiza tych statystyk jest anonimowa, umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu serwisu do panujących trendów, statystyki stosuje się też do oceny popularności strony https://multi-medica.org/
- możliwości logowania do serwisu https://rejestracja.multi-medica.org/
- utrzymania logowania użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu https://rejestracja.multi-medica.org/
- Serwis stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików (cookies) ? sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.
- Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
- Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej serwisu.
- Informacje dotyczące ustawień przeglądarki internetowej dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.